11.10.17

MIN FÖRSTA GÅNG

Tokmanni, regnjacka

Vi har en Tokmanni i vårt lokala köpcentrum och jag besöker affären nu och då för att köpa något jag vet att jag hittar billigare där än i till exempel matbutiken. Jag har också ibland rusat dit om vi akut behövt kurisar till dagis. Kvaliteten på galonkläderna jag skaffat har varit bra. Idag skulle jag gå och handla ett paraply åt Sampo, men fastnade till min egen förvåning på kvinnornas klädavdelning där jag hittade en klassisk svart, lång regnjacka som jag hållit utkik för hela sommaren. Då jag stod och provade den kom en kvinna i min ålder fram till mig, beundrade jackan och där stod vi sedan och kommenterade hur fin regnjackan var på varandra. Jag vet inte om det är medelåldern som närmar sig eller om Tokmanni anställt en ny designer, hur som helst så var detta  första gången jag köpte ett klädesplagg åt mig själv från den affären. Jag blev faktiskt också positivt överraskad då jag gick in på Tokmannis hemsidor och lätt hittade information om företagets ansvarsprinciper. Det fanns dessutom möjlighet för kunden att skicka respons om denne misstänker sig ha hittat en etiskt ohållbar produkt i urvalet.

Tokmanni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!