17.6.17

RIGA

Riga, 2017, Riverboat

Riga, 2017,

Riga, 2017, Rocket Bean

Riga, 2017, Beach

Riga, 2017, Muusu Terase


Riga, 2017, Old Riga

Riga, 2017, Muusu Terase

Riga, 2017, Forest Food, Organic food

Riga, 2017,

Riga, 2017, International

Riga, 2017, Paviljons

Riga, 2017, Rocket Bean

Riga, 2017, International

Riga, 2017,

Riga, 2017, Riija


Riga, 2017,

Riga, 2017,

Riga, 2017, BangBangStore

Riga, 2017, Beach

Riga, 2017,

Som sagt han vi inte umgås just alls med syrran när jag var i Hangö, men vi tog igen det i Riga där vi hade tre dagar och två nätter tumistid. Till Riga flyger man på en timme från Helsingfors och från flygfältet kommer man lätt och billigt med lokalbussar in till stan. 

I centrala Riga finns massor av grönområden, parker och lekplatser som är mycket väl skötta och trivsamma. Centrum är stort och består av en gammal och en ny del som vi verkligen inte han eller ens försökte bemästra, utan gjorde istället "täsmäiskun" till intressanta restauranger och butiker lite här och där. 

En av våra dagar ägnade vi åt att cykla omkring hela dagen och såg på så sätt även delar av det varierande bostadsområdet som ligger på andra sidan ån och härliga friluftsområden. Själva centrum är inget paradis för cyklister, men det går nog att ta sig fram med cykel i centrum också. 

Det jag själv gillade mest var kontrasten mellan gammalt och modernt, att kollektivtrafiken  funkar bra, flodelementet, frodigheten  och att man i affärerna och restaurangerna låter kunden se sig för i fred och betjänar vänligt. 

Om jag någon gång skulle resa till Riga med familjen så skulle jag utreda hur man kommer till Riga med färja och besöka Jurmala. 

Nedan listar jag upp mina rekommendationer för dig som besöker Riga:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!