1.6.17

ECOLIFE - NY BEKANTSKAP

Ecolife Helsinki

-Titta i lugn och ro,  jag hjälper dig gärna om du har frågor, fick jag höra när jag steg in i Ecolife.  Precis vad jag vill höra. Ibland kan det kännas svårt att gå in i små affärer eftersom man känner en press att köpa något, utan att ens ha bekantat sig med urvalet. Så är det inte i denna fina nya butik som ligger invid Senatstoget i Kiseleff kvarteret.

Ecolife säljer i främsta hand inhemska, ekologiska och giftfria barnkläder och naturkosmetik, men också andra varor och en del utländska märken är representerade. Till kosmetik sortimentet hör till exempel Miia Höytös, Supermoods och Biosolis produkter som jag varmt kan rekommendera. Av barnklädsmärkena är säkert Papu, Vimma och Aarrekid bekanta för de flesta av er, men bland kläderna finns också mindre kända märken jag själv i alla fall inte stött på tidigare. Jag hittade med andra ord nya produkter i både kläd- och kosmetikväg som jag vill presentera för er:

Melli Ecodesign 


Jag hittade dessa underbara blommiga "Hortensia" sommarleggins åt pojkarna. Melli Ecodesigns kläder tillverkas av ekologiskt bomull (som lämpar sig även för barn med känslig hy) och produkterna är till 100% inhemska. Melli Ecodesigns urval inrymmer också kläder för prematur barn.

Melli Ecodesign, Ecolife Helsinki

Melli Ecodesign, Ecolife Helsinki

Melli Ecodesign, Ecolife Helsinki

Melli Ecodesign, Ecolife Helsinki

Treat Collection


Treat Collections nagellack som kommer från Berlin är inte naturkosmetiska, men de är väl så giftfria som nagellack kan bli, alltså saknar de 5 av de mest använda gifterna nagellack för övrigt brukar innehålla. Själv valde jag färgen "Popsicle" som jag tycker passar perfekt nu till sommaren. Från samma märke hittade jag också ett underbart nagellacksborttagningsmedel som inte luktar, är i glasflaska och vårdar naglarna. Lite skeptisk till produktens effektivitet måste jag medge att jag var, men det var onödigt. Den soya baserade vätskan kändes som olja, men svepte iväg allt lack hur lätt som helst. Hejdå ni illaluktande, fult förpackade preparat jag använt hittills!

Treat Collection, Ecolife Helsinki

Neal´s Yard Remedies


Från det brittiska NYR märket valde jag "Mothers Balm" som egentligen är meningen för att förebygga förtöjningsmärken i huden, men som jag själv tycker passar utmärkt även som kvällskräm för torr hy och mer än ypperligt som fotkräm. 

Neals Yras Remedies, Ecolife Helsinki


Rekommenderar dig en visit till den nya shoppen. Ställ frågor och kom mer än gärna med önskemål vad gäller till exempel produkturvalet hälsade ägaren Sanna Kaya.  Du kan påverka!

Uusi ihana ekopainotteinen liike avattu Kiseleffin kortteliin! 
New lovely ecofriendly shop in Helsinki!

Ecolife
Unionsgatan/Unioninkatu 27A
Helsingfors/Helsinki
sanna@ecolife.fi

*Detta inlägg är ett samarbete mellan mig och Ecolife. Produkterna har jag valt själv och åsikterna är mina egna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!