5.4.17

SINTTU, EPPU & PUTTI







Idag på morgonen hoppade vi på bussen och åkte i samarbete med WSOY & Tammi till Träskända. Vi hade bedårande Ronja Salmi med oss som läste högt för barnen. Väl framme fick barnen levande innehåll till det de nyss lyssnat på, då vi blev mottagna av två söta hästar vid stallet Jau Jau.  Barnen fick borsta, putsa och sadla Islandshästarna och sedan fick de rida. Det var roligt att se att Sampo som tidigare varit ganska skygg när det gäller djur, tyckte det var jätte roligt att handskas med hästen, han putsade till och med hovarna! Hundar är Sampo fortfarande rädd för, men hästarna har inget skall, så fast de är stora så är han inte rädd. Får se, kanske vi har en liten kille som går i morfars fotsspår och börjar rida. Det skulle ju vara en ypperlig övning både vad gäller motorik och empati och hästar används ju mycket också i terapisyfte. 

De finskspråkiga hästböckerna Eppu, Sinttu och Putti fick vi med oss hem och han redan läsa lite i dem. Putti är en färggrann bilderbok som pojkarna självständigt kan bläddra i, medan Eppu och Sinttu har mera text än bilder och funkar som högläsningsböcker (för barn som ännu inte kan läsa).  

P.S. Böckerna är skrivna av Lin Hallberg och Ingrid Flygare och översatta från svenska, så de finns naturligtvis också att hitta på originalspråk.

Kävimme tänään retkellä (yhteistyössä WSOY & Tammi) johon kuului Ronja Salmen toimesta bussissa ääneen luettuja heppakirjoja, sekä tutustumista "kirjojen hahmoihin" Jau Jau talleilla Järvenpäässä. Putti kirja on isompi ja sisältaa paljon värikkäitä kuvia kun taas Sinttu ja Eppu kirjat sopivat hyvin alle kouluikäisille lapsille ääneen luettaviksi.

1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

    1) Kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förvisa en tidigare älskare
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    Genom drogunduspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!