17.4.17

SÄG DET MED EN KAKA

Say it with a cake

Say it with a cake

Say it with a cake

Say it with a cake

Vi hade idag efter många om (noro) och men (angina) pojkarnas gemensamma släkt-födiskalas. Någon av er kommer kanske från tidigare år ihåg de kakor jag utan talang hafsat ihop, och förstår  utan att jag säger det, att kakan på bilden inte är gjord av mig.

Jag har en stund följt Monas företag "Say it with a cake" på Instagram, eftersom hennes kakor bara är så härligt personliga och visuellt tilltalande. Jag kontaktade henne för en månad sedan och berättade vad jag önskade av kakan. Fast jag visste att jag inte skulle bli besviken, var det ändå spännande att öppna kaklådan hemma och se hur den slutliga produkten såg ut. Aldrig har jag bjudit på en vackrare kaka och pojkarna var så lyckliga över den. Som smak valde jag vanilj, äpple och lingon och den kombinationen var helt ljuvlig. Alla gäster inklusive barnen mumsade i sig den gluten- och mjölkfria kakan med god aptit.

Om en vecka är det dags för barnfest med 35 ungar, då har vi dock valt att bjuda gästerna på glass och önskat slantar till sparbössan isf presenter.

Ljusen: Pop up kemut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!