10.3.17

TVÅ ÅR EFTER DIAGNOS



För tre och ett halvt år sedan började min äldre son, som redan är sex år på dagis. Ganska fort började också utredningarna, eftersom det var tydligt att min son inte var som de flesta jämnåriga. För tre och ett halv år sedan började jag också skriva på min gradu, och det var under dessa tider min mage började krångla riktigt ordentligt. Jag sprang i ett och ett halvt års tid förgäves hos läkare, tills jag för två år sedan fick diagnos och medicinering. 

Efter den tre månader långa läkemedelskuren har jag mått bra. Nu på hösten kom stressen (som jag också led av för tre och ett halvt år sedan) tillbaka i och med sonens förskoleärenden. Jag var i flera månaders tid helt slut. Jag har lärt mig att hålla huvudet kallt, men kroppen är svårare att kontrollera. Min sjukdom bröt ut. 

Jag trodde först att jag bara ätit något opassligt eller fått en magsjuka, men efter att jag inte ätit just någonting på en vecka, hade huvudvärk hela tiden, magbesvär och led av en oerhörd trötthet förstod jag att det var dags att ta till pillerburken igen. 

Jag kan inte begripa hur jag kunnat leva med den aktiva sjukdomen, sköta om barnen och skriva gradun  i ett och ett halvt år innan jag fick hjälp. Nu var jag nämligen färdig att sluta leva efter en vecka. Sjukdomen drog ner hela min livslust, alla krafter var borta. Nu då jag redan diagnosticerats så var det bara att ringa läkaren och få recept. Medicinerna är mycket effektiva och underlättar tillvaron genast. Nu skall jag igen käka piller i ett par månader och se hur det ser ut efter det.

Som ni märker är jag övertygad om att min sjukdom är psykosomatisk. Jag är en stressare och det här är resultatet. 

Om jag hade råd skulle jag besöka Antioksidantkliniken, eftersom jag ogärna proppar i mig gifter för resten av mitt liv. Det skulle vara intressant att utreda hur man kunde förebygga återfall i framtiden. Jag är ganska säker på att kost, naturpreparat och stresshantering kunde hålla sjukdomen i viloläge. Min sjukdom förekommer (vad man vet) inte i U-länder.

3 kommentarer:

  1. Får man fråga vad du har för diagnos? Har själv magproblem som uppkommer vid stress men läkarna klassade det till migrän (trots att huvudVÄRK ofta är frånvarande).

    SvaraRadera
  2. Får man fråga vad du har för diagnos? Har själv magproblem som uppkommer vid stress men läkarna klassade det till migrän (trots att huvudVÄRK ofta är frånvarande).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skicka privatmeddelande via Facebook/IG

      Radera

Tack för din kommentar!