21.3.17

BUZZ CUT


Jag rakade av största delen av håret. Nu väntar jag på att min egen rotfärg växer fram, så att jag blir av med också resten av det blonderade håret. Det här var den ultimata lösningen. 

Mitt problem var alltså att trots att eko-blonderingen nog fungerade och jag fortfarande varmt rekommenderar  metoden (för dig som vill ha en ljusbeige varm blond nyans), så kunde jag inte leva med färgen. Skall jag ha ljust hår så skall det vara vitt. En vit blond färg får man i håret i sin tur endast genom att först ta bort allt pigment från det egna håret och sedan blondera det. Jag vet inte om jag ens behöver säga vad detta gör åt håret, men kort sagt så finns det nog inte mycket liv kvar efter den behandlingen. Det slutar ju heller inte där, utan för att uppehålla det vita och motverka det gula så är du tvungen att dränka håret i silverprodukter varje gång du tvättar det. Den här ruljansen har jag levt med helt för länge. Jag vill vara nöjd med min färg utan att det kräver allt det ovanstående.

Nu är alltså planen den att jag låter min egen färg växa ut och låter den vara som den är. Jag har redan tidigare tagit in naturprodukter i hårvården, men använt en del syntetiska vid sidan av dessa. Jag kommer att använda endast naturprodukter vid vården av håret framöver och tänker lite storartat att det här är en ny början för mig och mitt hår. Ni får säkert i framtiden läsa om detta spännande äventyr medan det framskrider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!