1.2.17

STICK AND POKE



Jag har länge velat ta en Stick and Poke tatuering, som alltså görs gammalmodigt för hand med nål, en prick i taget. När jag såg min bekants tatuering som han tagit hos Tim Kiukas så var jag övertygad om att jag hittat min tatuerare. Min tatuering tog fyra timmar att göra. Färgen ville inte fastna, så varje prick förstärktes ett tiotal gånger. Nålen är i sig är mycket lindrigare än en elektrisk tatueringsnål och gör alltså mycket mindre ont, men eftersom vi var tvungna att hålla på så länge så var min hand nog mycket öm efter operationen. Själv gillade jag lugnet, jag såg hur dagen blev kväll genom fönstret och hur tatueringen sakta men säkert blev som det var tänkt. 

Gå in och kolla på Instagram @Timphoto om du blev intresserad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!