26.2.17

MUSLINDUK ISF BOMULLSPADS

Herbal Pharmacy, Muslin Cloth, Musliiniliina, Muslinduk, Organic skincare

Herbal Pharmacy, Muslin Cloth, Musliiniliina, Muslinduk, Organic skincare

Temat naturkosmetiska tips fortsätter eftersom jag nyligen tog i bruk en muslinduk (FI musliiniliina) och vips så slutade min konsumtion av bomullspads i samband med ansiktstvätt. De här dukarna hittar du i naturkosmetiksaffärer/salonger och apotek och de kostar kring 5€, så det handlar inte om någon stor investering. Det finns olika sträva dukar, så det kan löna sig att sätta sig in lite i urvalet innan man köper en (eller flera), för att hitta en som är rätt för just din hudtyp. 

Själv använder jag duken på kvällen då jag putsar ansiktet med micellärt vatten, (tidigare gjorde jag samma med bomullspads). Efter att jag gjort rent sköljer jag duken och hänger den och torka. Efter några användningsgånger tvättar jag duken i antingen tvättmaskin eller genom att koka den. 

Ps. Eco Beauty Wellness har denna vecka olika födiserbjudanden, gå in och kolla i webshoppen www.ecobeautywellness.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!