3.2.17

HEMLIGHETEN BAKOM DE PERFEKTA JEANSEN




I säkert två år har jag jagat efter sk. mammajeans utan resultat. Jag kom redan för länge sedan fram till att det bara är en modell jag måste glömma, eftersom den inte passar min kropp. Jag har provat jeans av mamma modellen i flera olika märken, men de har alla bara sett hemska ut. Jag vet inte om det är min kropp eller min knopp som har förändrats, för nu hittade jag äntligen ett perfekt par. 

I sanningens namn är det säkert en kombination av kropp (har aldrig vägt lika mycket som nu) och knopp (Skam Noora) och det tips jag nu tänker dela med er som skall ut och jaga jeans. Det jag nämligen märkt är att det inte alls går att lita på jeans. Med detta menar jag att två par jeans av precis samma modell, tvätt och storlek kan vara helt annorlunda till både form och storlek. I mitt fall var alla tio par jag provade olika sinsemellan och fenomenet har jag alltså märkt även tidigare med helt andra märken. Det lönar sig alltså att utrusta sig med både tid, tålamod och en hög av de jeans du vill ha och börja prova. Ge alltså inte upp fastän det första paret inte skulle vara perfekta, det kan hända att det åttonde paret av "precis samma jeans" är de rätta för dig. 

Detta innebär tyvärr det faktum att det alltid är en risk att beställa jeans på nätet fastän du skulle ha precis samma modell från tidigare. Materialen varierar enligt säsongerna och det gör till exempel en otrolig skillnad om det finns 1% elastan i tyget eller inte. Men som sagt har jag också märkt att det helt tydligt inte är så noga med att exakt följa mönstret på jeansen då de sys, eftersom jeans som borde vara identiska inte är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!