26.2.17

EKOLOGISKA HÅRPRODUKTER - "SILVERBALSAM" OCH VOLYM MOUSSE

Sugar Helsinki, Eco Beauty Wellness, John Masters

Sugar Helsinki, Eco Beauty Wellness, John Masters

Nåja, nu har jag hunnit tvätta håret och använda det nya balsamet och moussen. Mina förväntningar var höga eftersom jag redan har John Masters produkter i användning och har varit supernöjd med dem. Det svarta balsamet som innehåller järnoxid är mer vårdande än citrus & neroli balsamet jag användt hittills så det är en ypperlig produkt efter blondering. Järnoxiden som balsamet innehåller gör  att balsamet tonar ner varma nyanser mot beige/grå ton. Det handlar alltså om ett slags ekologiskt silverbalsam som jag i alla fall inte stött på någonsin tidigare. Balsamet ser oroväckande svart ut när du klämmer ut det, men jag kan övertyga dig om att det handlar om precis samma grad av effekt som silverprodukter. Håret känns mjukt och vårdat efter balsambehandlingen så  produkten fortsätter jag använda i alla fall en tid framöver och som både vård- och färgkur vid behov.

Den andra produkten jag fick med mig var en volymgivande hårmousse.  Jag fönar håret nu och då och det är då jag använder styling produkter. John Masters moussen var behaglig att fördela i håret  och resultatet var otroligt naturligt. Utan vidare tummen upp alltså för denna fantastiska produkt för dig som fönar och vill ha volym utan att det ser ut eller känns som att du använt en stylingprodukt.

Jag är åter igen så glad att den ekologiska skönhetsbranschen utvecklas med rasande takt. Det är verkligen inte längre frågan om någon hippie-rörelse utan det finns dessa verkliga lyx-produkter som inte handlar om kompromisser. Naturkosmetik finns i alla prisklasser, John Masters är bland de dyrare och bästa. Det beror på vad man tidigare varit färdig att betala för liknande produkter hur man upplever priset. Jag använder aldrig naturkosmetik bara för naturkosmetikens skull, utan jag är på en livslång upptäcktsfärd där jag så småningom försöker hitta de naturkosmetiska produkter som slår de syntetiska jag varit van att använda. Tusen tack ännu till Sugar Helsinki som står för att jag fick produkterna med mig från Eco Beauty Wellness. Dessa kommer jag utan vidare att skaffa mig även i fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!