24.2.17

BLOND MED LERA

Eco Beauty Wellness

Lera, Savi, Savivaalennus


Savivaalennus, Lerblondering

John Masters

Kommer du ihåg att jag bara för en liten stund sedan skrev om möjligheten att bleka håret med lera? Via Sugar Helsinki fick jag chansen att testa på det i salongen Eco Beauty Wellness

Ekofrissan var fylld med härliga produkter som också kan köpas på nätet och ett par stolar för kunder.  Jag blev helt till mig av urvalet John Masters produkter och Aila (frissan) skrattade och sade att de har dem alla. 

Men till själva behandlingen. Först tvättades mitt hår med lera och därefter applicerades blonderingsleran som fick verka i ungefär 45 minuter. Under de första tio minuterna kändes leran smått bubblig, men lugnade sig sedan och bara jäste. Till slut tvättades leran ur och så var det färdigt.  

Nyansen på det lerblondade håret blev aningen varm i min smak, i synnerhet då jag har kalla ljusa slingor i håret från tidigare. Jag är övertygad om att nyansen som åstadkoms skulle vara riktigt vacker om hela håret vore av samma färg. Själv kommer jag säkert att kyla ner nyansen med en kall toning. 

Jag tycker det var verkligen intressant att få prova på den skonsamma behandlingen och jag rekommenderar den varmt till dig som funderar på att blonda håret. Att inte vara tvungen att  ta till väteperoxid för att få ljusare hår är ju helt fantastiskt! Att resultatet blir varmt är inte alls konstigt, det blir det alltid också hos den "syntetiska frissan". Det är först då man tonar håret efter blonderingen som håret får den önskade nyansen. Jag hoppas och tror att det i framtiden kommer att finnas en natur produkt som kan användas för att kyla ner lerblonderingsnyansen i samband med behandlingen, men tills dess så är vi ju redan halvvägs där!

Jag fick ett par fantastiska John Masters produkter med mig i samband med besöket. Jag skall rapportera om dem till er så fort jag hunnit bekanta mig med dem.

Mer information om behandlingar och produkter hittar ni här https://www.ecobeautywellness.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!