8.2.17

BARNFOTOGRAFERING







Jag tänkte dela med mig av min erfarenhet av att fotografera barn. Själva fotograferingssessionen lönar det sig att ordna på något lite roligt ställe som till exempel ovanpå köksbordet eller ute på balkongen, poängen med detta är att barnen skall tycka att det är lite spännande och roligt att utföra uppdraget. Sedan gäller det bara att låta barnen göra sitt, det ända jag uppmanar dem att göra  är att titta åt mitt håll, medan jag knäpper så många bilder jag bara hinner. Genast när jag märker att roligheten runnit ur situationen avslutar jag, för jag vill att barnen skall tycka det är kiva att ställa upp nästa gång också. Fotoessionerna har aldrig varat längre än några minuter. Som belöning funkar godis utmärkt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!