23.11.16

VINTERSMINK

Jolie, Absolution, Alima Pure, Natural make up

Jolie, Absolution, Alima Pure, Natural make up

Jolie, Absolution, Alima Pure, Natural make up

Jolie, Absolution, Alima Pure, Natural make up

Jag var till Jolie på Nylandsgatan här om dagen och fick med mig två härliga produkter jag saknade i min naturkosmetiska repertoar. Den första produkten som jag vill presentera är ett "klassiskt" rött läppstift. Vi äter ju största delen av våra läppstift, så det är ju ganska mycket trevligare om vi då får i oss naturprodukter i stället för kemikalier. Ett rött läppstift tycker jag är ett måste i varje kvinnas  necessär, eftersom man så lätt med hjälp av det gör sig fin inför fest, eller piggar upp ett annars trött utseende. 

Läppstiftet jag valde och som syns på bilderna ovan är Absolutions Poppy Red. Det är ett halvmatt läppstift som är superlätt att applicera och som håller i sig mycket bra utan att ha den där otrevliga uttorkande effekten. Absolution har tre ljusröda och tre röda läppstift som alla såg bra ut. Jag valde själv färgen med tanke på att jag har en del fester på kommande och denna färg passar till dem alla. Men som jag sade, rekommenderar jag att lägga på läppstift också helt vanliga dagar, det lyfter nog humöret. Jag vet att många är skeptiska vad gäller naturkosmetiska läppstift, men jag lovar att ni inte blir besvikna om ni provar Absolution. Detta läppstift vinner i mitt tycke i jämförelse med de hyllade MAC och Sephora mattläppstiften som jag använt tidigare. Detta läppstift är alltså inte en kompromiss, utan ett helt enkelt bättre alternativ i mitt tycke.

Den andra naturkosmetiska produkten jag saknade och fick är ett solpuder. Så ljus som min hy om vintrarna är, är det inte en helt lätt uppgift att hitta ett tillräckligt ljust solpuder. Kvinnorna i Jolie visste dock att rekommendera Alima Pures Augusta nyans som perfekt för oss bleka. Jag tycker om att använda rouge, men behovet av att få lite färg i ansiktet också vintertid har funnits. Som ni ser på bilderna så ser jag inte precis solbränd ut, men pudret ger en till synes fräschare look. Det är ganska svårt att fånga på bild eftersom solpudret ju smälter in i resten av mineralsminket min, men själv märker jag skillnad. Den underbart mjuka solpudervippan som jag också fick med mig från mitt besök till Jolie är av samma märke som solpudret. Jag lägger solpuder på kinder, panna och haka.

Jag rekommenderar att gå in till Jolie på Nylandsgatan där du förutom att köpa från landets största sortiment kan fråga och få svar gällande naturkosmetiska produkter. Du kan naturligtvis också beställa produkter från Jolies nätaffär om du redan vet vad du vill ha www.jolie.fi.

MED KODEN BLACKFRIDAY20 får du -20% (fre 25.11.2016) på bland annat de ovan presenterade produkterna!

P.S. Jolie har också en privat Spa på Kalevagatan och ett koncept som heter Joliebox som det lönar sig att bekanta sig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!