9.11.16

KEMIKALIEFRIA VAL







Sedan pojkarna har varit små har de alltid fått kommentarer om sina hår. Det som kanske många inte vet, är att jag aldrig tvättat deras hår med något annat än vatten. Jag använder över huvudtaget inte tvål för rengöring av barnen eftersom det inte behövs. Om håret är trassligt använder jag den här produkten (bra även i eget hår) och ibland får de bada i bubblor, men då är medlet detta. Som fuktgivare och kliborttagare lägger jag kokosolja  nu och då på Sampos atopiska utslag. Märkte nyss att inhemska Eko Pharma har kommit med ett "trasselspray", så det skall jag definitivt testa nästa gång det blir aktuellt att fylla på förrådet. 

Jag tänker köra med samma stil så länge som möjligt och ifall det vid något skede behövs shampoo eller tvål eller deodorant (herregud), så ser jag till att hitta ekologiska och kemikaliefria varianter. 

Själv strävar jag också att till så hög grad som möjligt välja naturprodukter. Under en bild av de senaste naturprodukterna jag tagit i bruk i min egen vardag. Doftljusen är alldeles fantastiska och dessutom finskt hantverk, deodoranten, saltsprayn och rengöringsskummet förlorar på inga punkter till de syntetiska varianterna jag använt innan så de kommer att beså i min repertoar.

Osmia, Sugar Helsinki

Sante deo, Unique haircare salt spray, Madara cleansing foam, Sugar Helsinki


Tack för produkterna Sugar Helsinki.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!