28.8.16

HUR GICK DET SÅ FORT?

Skidit festarit 2016


Skidit festarit 2016

Telliskivi

Telliskivi

Ekenäs

Ekenäs

Emsalö, Porvoo, Borgå, Suomi, Finland

Emsalö, Porvoo, Borgå, Suomi, Finland


Emsalö, Porvoo, Borgå, Suomi, Finland


Blåbärspaj, Arabia porslin


Emsalö, Porvoo, Borgå, Suomi, Finland


Emsalö, Porvoo, Borgå, Suomi, Finland




Emsalö, Porvoo, Borgå, Suomi, Finland




Ice dream bike

Taiteiden yö, Konstens natt, Salainen puutarha

Taiteiden yö, Konstens natt, mustekala, bläckfisk

Många menar att hösten varit här sedan länge, men för oss har augusti varit sommar i ordet allra bästa mening.

Av gammal vana körde vi igång den andra delen av semestern med Skidit festarit. I augusti blev alltså min man äntligen ledig och sedan dess har vi hunnit med ett och annat. 

Vi tog pojkarna och tälta första gången för en natt till Ekenäs och tro det eller inte så gick det hur fint som helst.  Vi gjorde också en resa till Tallinn för första gången med hela familjen och pojkarna tyckte det var jätte roligt fast vi startade väldigt tidigt på morgonen och kom hem först då det redan var mörkt. Vi gick omkring i Kalamaja och i Telliskivi lunchade, shoppade och lekte vi en god stund. Dagen avslutades med plättar och sigtseeingtåget som pojkarna insisterade att vi skulle åka med.

I huvudsak har vi dock tillbringat vår tid på Emsalö i Borgå skärgård och härligt har det varit. Små utflykter till tex. Bosgård har vi gjort, men för det mesta har dagarna gått åt vid stugan. Hem kom vi passligt till Konstens natt, så familjesemesterkapitlet avslutades lite som det började; Med fest!

Jag är så glad och tacksam att jag tackvare omständigheterna i mitt liv haft möjlighet att spendera i stort sett hela sommaren med mina nära och kära. Hur det gick så fort vet jag inte.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag älskar din blog och din snapchat. Jag talar finska men jag vill tala svenska också. det är jätterolig. jag är bara 14 år, och jag jobbade som praoelev i svenska barnträdgården. Jag gillade! Jag vill bara säger att.. sä tuot mulle motovaatiota ruotsin opiskeluun. kiitos siitä❤

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!