3.7.16

SÖTSAKER




Länge har jag väntat på en idé till tatuering, men jag har litat på att den nog kommer och så gick det också. En dag när jag modellerade med barnen och gjorde små sötsaker (bild finns i Instagram) började jag fundera på barndomsminnen varav många har att göra med sötsaker. 

Jag kommer ihåg att vi fick fem mark i veckopeng som vi alltid slösade genast i en liten kiosk i Olars där man kunde köpa lösgodis. Kanske någon av er också minns de tiderna då godisarna var i runda glasburkar och man beställde dem av försäljaren:
- tjugofemman för 60 penni, elvan för en mark osv..
Jag kommer också ihåg Dajmstruten som kostade tolv mark (alltså över två veckopengar) och som jag aldrig fick som barn, för att nu nämna ett par minnen. 

Eftersom jag fortfarande tycker om sötsaker och eftersom de är kopplade till så många minnen tänkte jag att det ju är en ypperlig idé till tatuering. Jag skickade bilden av mina modelleringar och en ritad skiss av en glass, slickepinne och karamell till min tatuerare och han förevigade sedan sin vision av min idé som fyra sötsaker på undre delen av armen min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!