20.4.16

SYMASKIN OCH NY GARDIN


Marimekko, Ystävänmyynti, Päivänsankari,


Marimekko, Ystävänmyynti, Päivänsankari,

Marimekko, Ystävänmyynti, Päivänsankari,

Min farmors syster gick bort för en tid sedan och innan vår resa var jag hemma hos henne och sorterade saker. En av de saker jag bar med hem därifrån var en gammal symaskin. Jag har hittills alltid nu och då åkt till min mamma när jag haft något sybehov, men en helt egen maskin är ju toppen!

Idag var jag på Marimekkos vänförsäljning och hittade ett härligt tyg som jag ville ha som gardin. Jag funderade på att anlita deras sytjänst, det har jag gjort tidigare, men sedan kom jag ihåg symaskinen här hemma. När jag kom hem kopplade jag maskinen i väggen och började lära mig om och hur den funkar och visst funkade den! 

Speciellt stolt över mig själv var jag efter att jag spolat vit undertråd helt själv och självklart efter att jag fått sytt hela härligheten. Svårt var det inte och gardiner är säkert ett bra första syarbete för vem som helst! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!