9.2.16

TRE VIKTIGA DOKUMENTÄRFILMER OM KONSUMTION

Balmuir, Kid mohair scarf, mink

Balmuir, Kid mohair scarf, mink

Balmuir, Kid mohair scarf, mink

Jag vill inte peka några finger eller lyfta upp någon på en piedestal, men jag vill rekommendera tre dokumentärfilmer som påverkat min syn på konsumtion. Jag är inget helgon fortfarande, men efter dessa filmer funderar jag ännu mer på de val jag gör och de värden som styr mitt liv. Vi kan inte fortsätta som vi gör.


  • Tanssivien henkien metsä (De dansande andarnas skog), en dokumentär om liv i regnskog, kan ses på Yle Arena.
  • Cowspiracy, en dokumentär om kött och mjölkindustrin, kan ses på Netflix.
  • The True Cost, en dokumentär om "fastfashion", kan ses på Netflix.

3 kommentarer:

  1. Snygg halsduk! Var har du köpt den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag skaffat second hand, det är det finska företaget Balmuirs.

      Radera
    2. Ok, skall försöka få tag i en, om inte du säljer din :)

      Radera

Tack för din kommentar!