12.12.15

SÖTA FÄRGER AV SAMUJI & POOLA KATARYNA

Samuji Serilda Coat, Poola Kataryna Neilikka Earrings

Samuji Serilda Coat,

Samuji Serilda Coat,

Samuji Serilda Coat, Poola Kataryna Neilikka Earrings

Samuji Serilda Coat, Poola Kataryna Neilikka Earrings

 Poola Kataryna Neilikka Earrings

Poola Kataryna Neilikka Earrings, Samuji Serilda Coat

Joo det är mörkt och trist och grått och vi väntar på snön, eller egentligen våren... Men vet ni, det hjälper om man lagar sig lite fin och klär sig i annat än svart nu och då. Jag blev så öm i hjärtat när jag hittade de här Poola Katarynas nya Nejlika örhängen, de är en liten söt påminnelse om hoppet, om att inte ta livet så på allvar och om att allt har sin tid. Jag gillar årstiderna, men just nu behöver jag nog lite färgterapi för att orka.

Samujis mintgröna mohairjacka har spökat i mina tankar sedan vi första gången träffades på Esplanaden i misstag. Där hängde den i ruskvädret, som en karamell i fönstret och jag var förälskad. Jackan påminde mig om sin existens igen någon månad senare i Instagram då en av mina gamla skolbekanta som jobbar på Samuji hade jackan på sig på ett fotografi. Det är mycket sällan jag blir och snålar efter något klädesplagg, men detta är ett undantag. När min pappa dessutom här om dagen uppmanade mig att KÖP DEN! när jag funderade, så var det klappat och klart.

Jag har här tidigare givit några tips på julklappar, och nu ger jag ett till:
Köp något åt er själva också, något som får er på gott humör, något som hämtar lite ljus och lyx till er egen vardag. Våren kommer, det är en stund till det ännu, ungefär 91 dagar, men efter jul börjar dagarna sakta men säkert igen bli längre, hurra!

2 kommentarer:

  1. Hello,
    Is the coat fitting true to size? What size are you wearing in this Samuji coat please? Thanks

    SvaraRadera
    Svar
    1. It fits true to size. Wearing 34. You can go one size up if you want a baggyer fit, the sleeves are short.

      Radera

Tack för din kommentar!