10.11.15

TALLIN LOVE


Tallin, Tallinn, Tallinna

Tallin, Tallinn, Tallinna


Tallin, Tallinn, Tallinna

Tallin, Tallinn, Tallinna

Tallin, Tallinn, Tallinna

Tallin, Tallinn, Tallinna

Tallin, Tallinn, Tallinna

Tallin, Tallinn, Tallinna

Tallin, Tallinn, Tallinna, Klaus

Tallin, Tallinn, Tallinna, Telliskivi

Tallin, Tallinn, Tallinna

Tallin, Tallinn, Tallinna, Telliskivi

Tallin, Tallinn, Tallinna, Fhoone, F hoone, Telliskivi

Tallin, Tallinn, Tallinna, Telliskivi

Tallin, Tallinn, Tallinna, Telliskivi, Lentävä lautanen

Tallin, Tallinn, Tallinna, Telliskivi, Fhoone, F hoone

Tallin, Tallinn, Tallinna, Telliskivi

Gårdagen spenderade jag med syrran i Tallin. Det är nästan tio år sedan senast. Mycket har förändrats och mycket är som jag kommer ihåg det. Vi promenerade från hamnen via Kalamaja och det "ryska torget" vid järnvägsstationen till Telliskivi. Jag kunde inte sluta beundra omgivningen. Jag fick en liknande känsla som i Köpenhamn. 

Fast vädret var grått såg staden och torgförsäljarna underbart vackra ut i all sin slitenhet. Jag sörjde för alla de vackra övergivna husen och fröjdades för de som tagits i bruk. Jag såg till exempel ett helt nytt hus som var innanför en gammal husfasad. Aldrig har jag på en enda dag varit inne i så många fina lokaler. Det Tallin jag såg, bemöttes av och smakade i går slog mig med häpnad och förtjusning. Jag rekommenderar alltså varmt att ta sig utanför det bekanta centrum av Tallin och uppleva något helt annat.

Mer info om Telliskivi hittar du här: http://telliskivi.eu/en/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!