12.11.15

NUDE


Till vardags ser jag ut så här. Jag vill att mitt ansikte ser fräschare ut, men vill paradoxalt att slutresultatet ser så naturlig ut som möjligt. Det ideala naturliga utseendet handlar för mig om att jämna till färgen och dölja/framhäva ansiktsdrag.

På bilderna har jag använt följande produkter:

  • Lumene Time Freeze Instant Lift Serum med fingrar på hela ansiktet som botten.
  • Lumene Nude Perfection Glow Foundation (Light Ivory) med pensel på hela ansiktet för en jämn ton.
  • Lumene Touch of Radiance Higlighter med fingrar på pannan, under ögonbryn, på kindben, ovanför läppen och på näsan.
  • Jurlique Silk Finishing Powder (Translucent)  med stor pensel ett riktigt tunt lager på hela ansiktet för att fästa sminken.
  • Diorblush Cheek Creme (Capri) med fingrarna upp på kinden.
  • Clinique High Impact Curling Mascara som håller i regn och fast ögonen skulle rinna.
  • Rouge Dior Color Lip Treatment (Tea Rose Crystal) på läpparna.

Närbilderna är ju ganska brutala, men jag vill visa att fast listan ovan ser ganska lång ut så är resultatet inte alls onaturligt tack vare att produkterna är tunna, lätta och genomskinliga. Detta fräschare vardagsutseende åstadkommes på dryga fem minuter och den satsningen gör jag vareviga dag. Roligt föresten hur stor inverkan solljuset har på färgerna. På övre bilden är solen i moln och på nedre bilden tittar den fram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!