5.10.15

KRYSSNING





















Vi var till Sverige för första gången med pojkarna. Länge har de önskat få gå ombord på sälbåten och nu blev deras dröm äntligen uppfylld. Det är ungefär tio år sedan jag själv åkt med någon stor båt senast eftersom jag blir så lätt sjösjuk. Vi hade tur, båten gungade inte. Vi åt båda kvällarna i stående bordet, lekte i Siljaland, var och simmade, lyssnade på band och sov alla som stockar båda vägarna. Till vårt program i Stockholm hörde en visit till Junibacken och så promenerade vi omkring i Södermalm nån timme. 

Jag blev utskälld av en busschaufför eftersom han tyckte att ingen kan vara så dum som jag och försöka köpa biljett på bussen. Vi var också många gånger helt förvirrade i tunnelbanan, men hittade nog alltid fram till slut, trots att det inte alls var lätt att hitta folk som kunde/ville hjälpa oss. Jag tycker att man märkte att vi var i en storstad, och nu menar jag inte på gott. Jag vet inte om vi bara hade dålig tur, men gårdagens Stockholm lämnade mig lite kall och förvånad. Resan i sig var lyckad, pojkarna njöt och hade roligt och det var naturligtvis huvudsaken.  Kanske vi siktar till Tallin nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!