17.9.15

MADE IN FINLAND

Marimekko Unikko


Marimekko, Made in Finland

Marimekko, Ratia

Marimekko, Juniann, Made in Finland


Hösten är här och jag har igen blivit biten av loppisloppan. Egentligen har jag sprungit på loppisar för att hitta en "trummisjacka" åt Sampo, som han plötsligt kom på att han vill ha, men i stället för den har jag hittat allt möjligt annat, som ni ser.

Min princip är att kvalitet lönar det sig att satsa på också på lopptorg. Alla kläder ovan är inhemska och man både ser och känner att de kommer att hålla minst lika länge till.

Marimekkos unikkoskjorta som jag har jag på mig i dag, tycker jag faktiskt bra kunde höra till AW15 kollektionen. Den varma svarta enkla vinterjackan och den rymliga klassiker "weekendväskan" var ju bara för bra fynd för att vara sanna!  Klänningen och skjortan på den näst sista bilden är välkomna uppiggande kryddor som jag definitivt kommer att klä mig i nu under höstens dystra dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!