25.9.15

KOKOSOLJA

Kokosolja

Kokosolja

Jag har nyligen fått reda på vilken superprodukt kokosolja är. Jag kommer inte att göra någon definitiv utredning på alla dess hälsoeffekter, eftersom ni själva kan Googla mer information om ni blir intresserade. Här berättar jag bara kort varför jag köpte en burk av denna mirakelvara:

  • Förmånlig, ekologisk naturprodukt för hela familjen.
  • Fuktar och behandlar hyn, motverkar ålderstecken och fungerar som solskydd och deodorant. 
  • Blanda kokosolja med grovt salt så har du den perfekta body scruben, eller använd som sådan när du rakar dig.
  • Fungerar som balsam, sköter hårbotten och ökar hårtillväxten.
  • Kan och bör också ätas. Förbättrar bl.a. matsmältningsbesvär och immunförsvar.
Jag tycker själv inte speciellt mycket om kokosdoften, men till min glädje kan jag konstatera att den i kokosoljan är mycket mild. Smaken är också mild vilket gör att man lätt kan blanda i några skedar nästan i vad som helst. Rekommenderar till alla. En burk till köket och en till badrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!