6.9.15

DEPPIG VECKA




Förra veckan började pojkarna på dagis och allt var bra. Efter sommaren kände jag mig full av energi och tänkte att jag skulle sätta i en ny växel i arbetssökningen. Jag var färdig för vardagen. Jag träffade också första gången assistenten på dagis och den personen gjorde ett bra första intryck på både mig och Sampo. 

Tyvärr blev det bara en dag dagis förra veckan, eftersom pojkarna genast fick någon jävla virus så att de varit i hög feber turvis hela förra veckan. Tur i oturen var att Sampo var feberfri på fredagen så att vi kunde åka iväg till neurologen på Barnets borg som planerat, och fick således ergoterapi rekommendation också av neurologen. 

Min man hade födelsedag på torsdagen, han fyllde trettio år, och på fredag kväll firade vi honom hos hans pappa. På lördag hade också min man sedan hög feber och har legat i sängen sedan han kom hem från jobbet. 

Jag orkar med vardag och barn och specialbehov och allt möjligt annat, men jag blir helt galen på de här "dagis-sjukdomarna" som gör att hela ens egen tid går förlorad. Jag har lindrigt sagt varit mycket oinspirerad under den senaste veckan och känner att all energi jag fick laddat upp under sommaren redan runnit ur mig. Det blir en lång höst. Jag har ingen aning om hur arbetsliv och barnfamilj någonsin skall kunna gå ihop. Det känns ju som den sämsta kombinationen någonsin.

Vet inte heller hur det kommer att bli med bloggandet, beror på många olika omständigheter. Förra veckan tog jag kanske fem bilder och finns det inte bilder så har jag inget att säga. 

På Snapchat har jag däremot varit relativt aktiv, där krävs ingen omtanke, och allt du lägger ut raderas inom ett dygn. Skönt.

Det kommer bättre dagar, det vet jag.

1 kommentar:

  1. Oj fy fasiken, det är sååååå från någonstans och att de alltid kommer med storm. Jag skulle ha haft tusen saker att göra och först var hon sjuk i en vecka, sedan frisk en och nu ikväll bröt det ut riktigt pissflunssa igen. Vaknat med en kvarts mellanrum.....zzzzz. Massa hjärtan <3

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!