1.8.15

SKIDIT FESTATARIT 2015 - BARNFESTIVAL MED STIL

Skidit Festarit 2015

Vimmacompany, Punaposki Letti

Skidit Festarit 2015

Skidit Festarit 2015, Vimmacompany

Skidit Festarit 2015

Skidit Festarit 2015

Skidit Festarit 2015, Vimma

Skidit Festarit 2015

Vimma, Vimmacompany,Skidit Festarit 2015

Skidit Festarit 2015

Skidit Festarit 2015

Skidit Festarit 2015

Skidit Festarit 2015

Skidit Festarit 2015

Skidit Festarit 2015

Skidit Festarit 2015, Kallio Block Party

Skidit Festarit 2015

Vimma, Vimmacompany,Skidit Festarit 2015

Skidit Festarit 2015

Skidit Festarit 2015, Vimma, Vimmacompany

Liemi,Skidit Festarit 2015

Vimma, Vimmacompany, Maija Louekari, Punaposki, Letti

"Vilken härlig dag, 
tack gode Gud för vädret. 
Vilken härlig dag, 
jag lever den för dig." (Ingemar Olsson)

Det kunde inte ha lyckats bättre än vad det gjorde i dag. Min syster tänkte bli fast i Rom och inte hinna med mig på festivalen som överenskommet, men det fixade sig i sista minuten med hennes flyg och jag fick vuxet sällskap med mig till Skidit Festarit som möjliggjorde att vi faktiskt kunde njuta av tillställningen hela dagen. 

Först gick vi med raska steg och hälsade på Vimma-patrullen och fyllde på klädförrådet med underbara nyheter som även kommer till deras nätbutik i morgon (söndag 2.8..2015 kl.12.00). I nätbutiken lönar det sig att vara snabb i vändningarna, eftersom vissa produkter verkligen säljs på minuter. Sampo fick också en härlig fläta i håret och stora flickorna bjöd på sockervadd <3

Vi fortsatte sedan utforska området och strosade mållöst omkring på barnens villkor. Vi åt, lyssnade på band och när Lenni blev trött tog min syster Sampo på danslektion och barnteater och jag satt i solen med kärran och njöt.

Festivalområdet var vackert dekorerat och allt var väl organiserat. Festivalfolket var på gott humör, barnen var söta och allt funkade som rinnande vatten. Detta år uppbars en tillträdesavgift vilket gjorde att det inte alls var  likadan rusning som det varit tidigare och därmed mycket trevligare att vistas då köerna gick snabbt och man inte behövde trängas. 

Jag stötte också på tre bekanta bloggare: Minttu, Miia och Riikka och genom att klicka på namnen till vänster kommer du till respektives blogg. (Kanske de inom kort berättar om festivalen ur sina perspektiv).

"Vilken härlig dag,
och allt blir baran bättre,
ju mer jag ser av allting du ger till mig". (Ingemar Olsson)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!