20.8.15

PIKKU d - BORGÅS PÄRLA

Porvoo, Borgå

Pikku d

Pikku d

Pikku d

Pikku d

Pikku d

Pikku d

Pikku d

Pikku d

Pikku d

Pikku d

Pikku d

Pikku d

Pikku d

Pikku d

Pikku d

Borgå är inte stort, för att inte tala om centrum, men trots detta hittade jag i går en ny affär. Jag gick omkring i cirklar medan Lenni sov i vagnen och tog en sidogata jag aldrig brukar gå. Där fanns plötsligt Pikku d, helt ensam, helt ljuvlig. Butiken har både barnkläder och inredningssaker och företagaren har mycket god smak enligt mig. Det mesta i klädväg är inhemskt och urvalet är härligt simpelt med en välkommen krydda av humor. Det finns en lekhörna inne i butiken och det går också lätt att komma in med barnvagn, vilket hade varit företagarens kriterium när hon sökte plats för den i december 2014 öppnade butiken. 

Upplevelsen av att handla i butiken var just som det skall vara. Vi hälsade på varandra och jag fick titta på allt i fred, jag fick service när jag bad om det och vi småpratade lite om butikens läge och urval. Tomhänt behövde jag heller verkligen inte lämna affären, som ni ser på den sista bilden hittade jag allt möjligt härligt i klädväg åt pojkarna.

Det gläder mig att de här små affärerna fortfarande ploppar upp, och jag hoppas innerligt att denna butik blomstrar. Jag vet att jag kommer att återvända så fort jag besöker Borgå igen. 

Butiken finns att hitta på Runebergsgatan 34 och har en gen sida på Facebook/Pikkud

Psst. Just nu är det REA på SS15 i butiken och 28.8.2015 är det Ostosten yö i Borgå och då är alla dessa härliga småbutiker öppna sent för en gångs skull. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!