30.8.15

DAGS FÖR UNIKKO ?






Som så många andra, har jag för länge, länge sedan fått en överdos av Marimekkos Unikko och har därför aldrig kommit att skaffa någonting (inte ens servetter) i mönstret. Nu har jag tydligen levt tillräckligt länge, för just nu är jag förälskad i blommorna. 

När jag valde tapet till sovrummet skulle jag gärna ha valt Marimekkos stora Unikko blommor som tapet, men eftersom utrymmet är så litet kom jag fram till att den inte skulle sitta i utrymmet. Men som ni ser så finns Unikko med i sovrummet som gardin. Tyget finns just nu till hösten i helt underbara färger, men den här beige färgade hittade jag billigt på loppis. Jag är nog inte helt säker på om den får stanna i sovrummet, kanske hänger jag den i matsalen, eller så sparar jag den bara i skåpet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!