17.7.15

SOMMAREN FORTSÄTTER








Nästan varje dag frågar, eller kollar Sampo med mig att det ännu inte är höst. Skönt att få säga att det inte är det ännu på länge. Pojkarna kommer att vara lediga ännu hela augusti då min man är ledig. Om jag hittar jobb så börjar jag jobba, om inte så fortsätter arbetssökningen. Nu och då smyger sig redan en liten ångest upp i halsen på mig då jag blir påmind om hösten. Sampo vill inte till dagis och jag vet inget om min personliga framtid. Om dagarna lyckas pojkarna distrahera mig tillräckligt mycket så att allt tänkande blir så gott som frånvarande. Jag klarar alltså av att koppla av och på riktigt njuta av sommardagar här hemma och i näromgivninen. Jag ligger nästan varje dag i hängmattan på balkongen en stund då pojkarna dagsvilar och bara är, ser på himlen och laddar upp. Borgbacken besökte vi här om dagen för fjärde gången i år, det är ett kvällsprogram som våra pojkar aldrig tröttnar på. Vi kommer inte i år heller att ha råd att resa, men när jag ser på mina pojkar, den glädje de får ut av att rulla i blommorna på ängen utanför, av att titta på fallskärmarna som landar bredvid vårt hus, av att plaska med båtar i lekparken eller kasta stenar nere vid stranden, så fattar jag att det inte gör så mycket.

Här hemma leker pojkarna Lintsi varje kväll med sin pappa innan läggdags och Sampo försöker töja sin hals så han får åka i Kingi och Raketti. Sampo vill annars också snabbt bli vuxen så han får spela på en stor trumset och köra en sådan där bil som sopar gatorna. Lenni hade vuxit den kritiska centimetern sedan vårt förra besök till Borgbacken så denna gång fick han också åka i maskinerna vars längdgräns var 100cm. Ni skulle ha sett mängden av glädje i den lilla, runda pojken. Just nu är Onni (min man, vars håriga ben ni ser på bilden) sjuk i angina, hoppas vi andra blir besparade.

Carpe diem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!