13.7.15

KIVISTÖ OCH GRANÖ

Kivistö



Asuntomessut 2015

Asuntomessut 2015

Gammelstadsviken

Granö, Kuusiluoto

Marimekko, Kuusiluoto, Granö

Kuusiluoto, Granö

I går berättade jag att vi i dag skulle ut och ro, och det var alltså tänkt att det var vårt program för i dag. På morgonen då jag satt och drack mitt kaffe fick jag dock en idé att jag vill till Vanda på Bostadsmässan och jag vill dit i dag!  Jag övertalade min man och pojkarna genom att tala om den nya Ringbanan som vi skulle ta för att komma fram, så vi hoppade på P-tåget och åkte till Kivistö. Den första bilden är från den nyligen öppnade stationen.

Mässområdet var litet, men helt tillräckligt stort för oss. Det fanns en fin lekpark på området dit pojkarna tog vägen med min man till en stund så att jag kunde sticka mig in i några av husen jag på vårt gemensamma tidigare varv lagt på minnet. Helt intressant är det att gå in i riktigt pyttesmå lägenheter och se hur det är och i superstora likadant. Allt det man själv inte har är ju lite roligt att se.

Men om jag skulle komprimera det jag såg, skulle jag säga att man kommer billigare undan och mer inspirerad ut ur de flesta designinrednings affärer eller genom att köpa en bra inredningstidning, än genom att besöka mässan. Kanske jag bara inte såg det där WOW-huset, eller kanske mässor bara inte är min grej, vet inte, men helt kul hade vi i vilket fall som helst, och nu har vi dessutom korkat Ringbanan också.

På eftermiddagen började sedan vår planerade roddutflykt, och tänka sig vilken tur att det just i dag var så vindstilla. Vi rodde från Gammelstaden till Granö. Vi hade lite matsäck med oss och så hoppades vi på att fåren skulle synas till, vi fick mer, de ville bli krafsade. 

1 kommentar:

  1. Klart fåren vil bli krafsade, he he. Efteråt luktar man som et får själv, hehehe

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!