27.5.15

OGRÄS I SÄNGEN


Vimma, Vimmacompany, Maija Louekari,

Vimma, Vimmacompany, Maija Louekari,

Vimma, Vimmacompany, Maija Louekari,

Vimma, Vimmacompany, Maija Louekari,

Vimma, Vimmacompany, Maija Louekari,

Vimma, Vimmacompany, Maija Louekari,

Jag snålade efter Vimmas påslakan redan tidigare på våren då de lanserade sina första. De här svartvita påslakanen skulle jag gärna bädda i egen säng också, men i alla fall tills vidare finns påslakan bara i baby och nu också juniorstorlek. Det är åter igen Maija Louekari som står bakom denna underbara "rikkaruohot ei haittaa meitä" print, som redan tidigare på våren fick mig att sucka av förtjusning på klädesplaggen.

Jag har alltid tyckt att det vackraste av allt är en äng eller ett dike som är fyllt av olika ogräs, olika färger och sorter, alla i en salig blandning. Det är just av de ogräs alla mina barndoms blombuketter var tillverkade, och de väcker därför en enorm värme i hjärtat.

Helt utan ogräs blev jag dock inte själv heller, eftersom jag (som ni ser) skaffade ett extra juniorkuddfodral som jag nu har i vårt sovrum som dekoration. En fröjd för ögat än en gång. Min kärlek för dessa enkla geniala printar är i full glöd fortfarande.

Påslakan, kuddfodral och topp VIMMA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!