21.5.15

FÄRGTERAPI




Jag har inte varit mig själv på sistone, har en helt del diffusa och också skämmande fysiska och psykiska symptom som jag inte vet orsaken till. Jag var på måndagen till läkaren och skall ännu på prover för att utreda om det är sköldkörteln som krånglar. Läkaren ordinerade betablockerare eftersom mina händer skakar och jag har hjärtklappningar, men efter att jag provade dem i ett par dagar är jag nog inte helt övertygad. De tog i och för sig nog bort symptomen, men jag kände mig nog ganska drogad. Tror jag håller mig borta från dem och tar dem endast när det kokar helt över till panikattack. Jag äter ju redan en annan stark medicinering, vilket också kan vara en av orsakerna till att jag mår dåligt. Jag har ingen större lust att gå in i läkemedelsspiralen där jag äter en massa olika mediciner på varandra för att kunna vara mig själv. 

Vår familj har nog fått stå ut med så mycket att jag nog ofta undrar när den dagen kommer då bägaren rinner över. Det är ju helt självklart att det att jag mår illa påverkar mitt förhållande till både min man och barnen. Vi har länge levt i en någon slags survivalmode och gör det fortfarande. 

Men vi kämpar framåt tillsammans, tillsvidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!