11.5.15

ESPLANADENS OLIKA ANSIKTEN





Jag fick i morsdagspresent härliga underkläder, men tyvärr var modellen helt fel för mig. Gesten uppskattade jag otroligt, så rörande att han stått där och valt. 

Idag efter sköldkörtel proverna reste jag med underkläderna och kameran in till centrum och provade vad jag kunde åstadkomma med min nya kamera

På första bilden ville jag fånga rörelsen, stämningen på gatan där alla är på väg någonstans. På andra bilden ville jag föreviga den stund där tiden stannar och jag bara sitter ner och njuter av min kaffe oavsett vimlet utanför. På tredje bilden var det kvinnan som tigger som var intressant, men en närmare granskning visar mer. Jag gillar kontrasterna och motsägelserna i just den bilden och hur många olika livshistorier som ryms med i ett och samma fotografi. På den nedersta bilden försökte jag fånga en dimmig känsla av romantik som de nya (nu utbytta) underkläderna representerar för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!