17.4.15

LÄTT TRE MINUTERS FRISYR


Frisyr, Knotted hair, Kampaus, Nuttura, Knåka,

Frisyr, Knotted hair, Kampaus, Nuttura, Knåka,

Frisyr, Knotted hair, Kampaus, Nuttura, Knåka,

Frisyr, Knotted hair, Kampaus, Nuttura, Knåka,

Frisyr, Knotted hair, Kampaus, Nuttura, Knåka,

Jag bongade instruktionerna för världens lättaste frisyr via min vän Miia som står bakom KUTI KUTI bloggen. Instruktionsvideon hittar ni HÄR, och det är faktiskt just så lätt som det ser ut. 

Allt du behöver är ett hårband och några spännen. Jag duunade den på 3 minuter. Man kan säkert göra otaliga variationer med ungefär samma princip, men jag tyckte speciellt mycket om den lite 50-tals inspirerade framsidan och så valde jag att låta själva knåkan bli ganska slarvig.

Jag skall ut på farande fot under veckoslutet, så jag passade på att prova frisyren redan nu. Ingen annan tycker väl heller om de där sista minutens hårkriserna kan jag tänka mig. 

EDIT: Gå in på MAMI GO GO bloggen för att se frisyren och stämningen från i lördags <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!