5.3.15

THE CRAZY LADY IN KRUNIKA










Denna dag krävde lite tanke vad gäller klädsel, för jag anade att det skulle bli en stor dag. Jag drog på mig Poola Katarynas fågelblus som fick symbolisera den frihet jag skulle känna under dagens lopp. 

Vid halva dagen kom stunden, jag tryckte på sänd-knappen och Gradun var inlämnad, det fanns inget mer att göra, dit for den!

Jag var helt ensam och inom mig kändes bara enorm lättnad, en skön tomhet. Lättnaden förevigade jag på bild utanför vår institution i Kronohagen. Stället jag tog bilderna vid är ett av mina absoluta favoritställen i Helsingfors, därifrån ser jag alla de delar av staden jag gillar bäst.

Om någon satt inne och tittade ut genom fönstret medan jag tog bilder, fick den nog underhållning för en tid framåt, mina glädjeskutt kan ha tolkats på många sätt tror jag.

Någon gång i slutet av nästa månad får jag vitsord för Gradun och sedan kan vem som helst också läsa den via E-thesis. "När luftslottet rasar" - heter den och behandlar kolikmödrars upplevelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!