10.3.15

KOLOSKOPI & OLAPLEX


Nu när Gradun är inlämnad har jag äntligen igen tagit mig själv i kragen och bokat tid till läkare för magen min som fortfarande krånglar, som den gjort nu i ett och ett halvt år. Det kan ju förstås vara psykosomatiskt också, men lite fundersam är jag och det känns bra nu när saken utreds genom ultraljud, laboratoriumprover och koloskopi. Koloskopin ser jag surprice-surprice verkligen inte fram emot, men till min lättnad kommer de att droga ner mig med lugnande och smärtstillande kama innan ingreppet. Alla dessa undersökningar sker inom en månad.

Om det är någon läsare som varit med om koloskopi eller skall på sådan, så kommentera eller maila mig så kan vi ju utbyta erfarenheter.

Och sedan till mer trevliga saker alltså Olaplex. Jag läste om det på Q-hairs blogg och bokade genast en tid åt mig själv. Jag behövde lite motvikt åt rumpundersökningar och sånt förstår ni. Det här med Olaplex låter ju helt för bra för att vara sant, men något får mig att tro på det. Jag kollade saken med min egen frissa och han tyckte det lät jävligt bra. Det handlar alltså om en helt nytt sätt att färga/bleka håret med utan att anstränga håret det minsta, tvärtom gör behandlingen endast att håret mår bättre än det gjorde innan du färgade det. 

Jag räknar mig inte till dem som ofta beställer hem något från Ostos-Tv, men lite samma fiilis hade jag när jag bokade frissatiden. När jag skrattade åt greijen så skrattade han i andra ändan också och övertygade mig om att de själva inte heller riktigt kan tro att det här är på riktigt, men att det nog är det! Jag lovar rapportera efter en dryg vecka vad jag anser om mirakelmedlet.

Länken till blogginlägget som övertygade mig : Qhair / Olaplex

3 kommentarer:

  1. Ska du till han som fixade min brud-frisyr? :) Minns inte vad han hette, Pietu kanske?

    SvaraRadera
  2. Och ja, koloskopi kan ju inte vara trevligt. Men låter ändå mindre äckligt än gastroskopi tycker jag (slang ner i halsen). Då jag fick lähete till koloskopi (tror det var det åtm, kanske finns det olika?) så var det så att jag i 5 dagar innan sklle ändra på min kost lite åt gången. Man skulle bara äta soppa och hur det nu var. Hoppas allt går bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pietu talade jag med i telefon men skall till en annan. Joo tror också att halsslang skulle vara ännu mer otrevligt!!

      Radera

Tack för din kommentar!