24.3.15

FRAMHÄV DET DU INTE KAN GÖMMA

Hm Premium Quality, silkblouse

Hm Premium Quality, silkblouse

Tangentgc, eco wash, eco softener

Som jag tidigare sagt har jag förälskat mig i silke som material och denna vita silkesblus från HM:s Premium Quality serie är inget undantag. Silket är ganska tjockt men eftersom den är vit så är den nog ändå något genomskinlig. Jag vill verkligen inte sätta någon topp under blusen, för då försvinner ju hela iden med silkets sköna smekning på hyn. Fast egentligen så tycker jag inte man behöver vara så rädd för genomskinlighet, det krävs bara lite omtanke. Det jag tycker är viktigast med genomskinliga plagg är att man inte försöker få dem ogenomskinliga, utan tvärtom. Skall det synas igenom så får det väl göra det. Jag kombinerar helt lugnt den vita silkesblusen med ett par neonfärgade Bh:n och för att understryka att det är meningen så lägger jag lite pink färg också på läpparna. 

Det där ekotvättmedlet och ekosköljmedlet där uppe på bilden vann jag från Nougat och de är speciellt bra att använda med känsliga material så som tex silke. Jag tvättar mina kläder ganska sällan om de inte är smutsiga. Jag vädrar och slängen dem i frysen, men tvätta gör jag först om jag lyckas få läppstift, kaffe eller annat smuts på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!