18.3.15

FÖRE DU KLIPPER - OLAPLEX

Olaplex

Olaplex

Olaplex, Qhair

Olaplex, Qhair

Olaplex, Platinum blonde, Qhair

Oleplex, home treatment, Nr 3, Hair Perfector

Nåja gott folk, här kommer nu min recension av mirakelmedlet Olaplex som användes i mitt hår idag. 

Efter många, många blonda ränder under årens lopp i håret så kan ni tänka er att håret nu inte är i bästa möjliga skick, trots att jag nog är ganska duktig på hemvård.

Jag läste om Olaplex i Qhairs blogg och det är alltså en produkt som lanserats i U.S.A i november och kommer att lanseras i Finland först i maj. Qhair har dock redan, med goda resultat börjat använda medlet som gör att man kan färga exempelvis svart hår helt vitt utan att håret lider. Färgerna i sig är de samma som tidigare, men Olaplex skyddar håret och reparerar redan åstadkomna skador. 

Först blandar man alltså färgen med Olaplex och efter att färgen sköljts ur läggs en annan Olaplex produkt i håret. Hem kan man dessutom köpa en tredje Olaplex produkt som gör att nya skador som kommer när du borstar och fönar håret i fortsättningen repareras. 

Jag valde att färga håret riktigt ljust nu till våren. Mina toppar kändes mycket torra och jag hade hårstrån som delat på sig. Utan Olaplex skulle jag nog ha hållit en längre paus mellan färgningarna än de två månader som nu passerat eller också förberett mig på en rejäl förkortning av håret.

Nu blev jag platina blond och på köpet reparerade sig mitt hår så att ingen klippning behövdes. Håret känns som silke  och är i mycket bättre skick nu efter behandlingen och de delade håren har slutit sig, fattar ni ??!! 

Summa summarum: om ditt hår är i dåligt skick eller riskerar att bli det efter att du förverkligar dina planer boka tid till härligt inredda Qhair, som för tillfället är den enda frissan i Finland som erbjuder Olaplex behandlingar. På köpet kan du smutta Johan & Nyström latten och njuta av masserande tvättstol.

LYHYESTI

Käsi sydämellä, Olaplex todella toimii. Sain hiuksiini platinablondin värin ja siitä huolimatta hiukseni ovat paremmassa kunnossa kuin ennen käsittelyä. Jos haluat muuttaa väriä tummasta vaaleaan tai ennenkuin leikkaat huonokuntoiset hiuksesi niin suosittelen kokeilemaan tätä ihmeainetta Qhairissa joka toistaiseksi on ainoa kampaamo Suomessa joka Olaplexia käyttää (tuote lanseerataan vasta toukokuussa).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!