19.2.15

SLUTSPURT





Slutspurt är kanske ett lite väl positivt ord, kanske slutklämmen skulle vara riktigare för att beskriva veckans händelser. Just när mina sista arbetsdagar inför inlämningen av Gradun för feedback inleddes, inleddes också min feber. De senaste dagarna har jag jobbat på avhandlingen i ett gränstillstånd mellan verklighet och overklighet. Allt som skall finnas i en Gradu finns nu med, men den där sista egna kritiska genomgången av hela arbetet blir nog att sakna. 

Nu känns det bara att jag vill få avhandlingen inlämnad, jag har inte krafter för vidare bearbetning. Jag har gett arbetet mitt hjärta, min tid, min hälsa. Jag vill kunna andras in våren och framtiden i lugn och ro utan att något hela tiden trycker i mitt bakhuvud. Inkommande tisdag får jag domen, är lite rädd för hur jag reagerar och försöker intala mig själv att det finns andra saker här i livet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!