13.1.15

VINTERHY OCH HÅR

Londongatan

Mini Rodini,

Uni, Kronohagen, Brobergsterassen

weleda, white mallow, rich argan oil, burts bees, miracle salve, eko, ekokosmetik, naturkosmetik

Tro mig, jag har försökt mitt yttersta med att bli av med vintern utan resultat. Just nu har jag igen inflammerad bihåla som jag försöker bota utan antibiotika och en helvetes gradustress. Jag kan förutspå att de följande två månaderna kommer att vara ganska spända här i vår familj. Jag är trött på att vara trött, sjuk och frusen jämt. Det jag inte behövt lida av i vinter är torr hy eller torrt hår. Jag svär långt i ekokosmetikens namn eftersom den helt tydligt passar bäst då det gäller att få bukt på min sensitiva hudsort. I håret har jag smällt Argan olja och tyckt mycket bra om den. De här produkterna kan man också bra använda på barnen vid behov. Det är i alla fall en sak mindre att vara sur på såhär vintertider, när hyn och håret mår bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!