2.1.15

VIALE PÅ BULEVARDEN - HAY, NORMANN CPH M.FL.


Bulevardi, Bulevarden, Helsinki, Helsingfors

Viale, Viale Helsinki, Viale shop,

Hay, Normann Copenhagen



Normann Cph, Hay, Organizer

Hay Porter, Normann Copenhagen Organizer, Kitchen

Helsingfors har fått en underbar butik på Bulevarden som jag skulle kalla presentköparens paradis. Jag skulle i alla fall själv med öppen famn gärna mottaga precis varenda en sak i butiken och där fanns också de mest underbara paketeringstillbehören till salu.  Pinos lillasyster Viale kallar sig själv för tillbehörsbutik och det träffar nog ganska rätt. Prisklassen är från någon euro till dryga hundra (för ett soffbord).

Själv var jag inte ute efter presenter denna gång utan ville bara titta in i den nya affären. Jag fick se mig omkring i lugn och ro eftersom jag var den enda kunden. Slaskvädret hade sitt finger i spel och jag trivdes inomhus en god stund vilket ledde till att jag nog inte gick ut helt tomhänt.

Det jag skaffade var ett par Normann Copenhagens Organizers och en rolig kökssax samt hushållspappershållare av Hay.  Jag har letat efter en pappershållare i åratal, men den rätta har bara aldrig kommit emot mig innan denna enkla, funktionella gråa sak. Tidigare på hösten har jag ögnat på Iittalas Aitio hyllor, men dessa små gråa "fickor" passade lika väl till vårt kök.  

Det var första men säkert inte sista Viale besöket för mig och storasyrran Pino ligger ju faktiskt på gångavstånd från Bulevarden på Fredriksgatan.


PS. Följ med mig också på Instagram, där finns jag under @lindusius!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!