16.1.15

SANGRE DE TORO

Lindusius, Sanre de toro, braided hair, leather jacket

Lindusius, Sanre de toro, braided hair, leather coat

Här ligger jag i sängen och försöker finna "Matador växeln". Det gick alltså så att på tisdagens graduseminarium lovade jag presentera mitt arbete 24.2 och lämna in det den 10.3! Det blir bråttom utanvidare. På onsdag morgon hade jag en bra flow med gradun, men på eftermiddagen mådde jag dåligt och gick och vilade när min man kom hem och sov till nästa morgon i feberfrossa. 

Gradun är som sagt på slutrakan, men visst finns det jobb ännu. Det jag har kvar är resultatredovisningen som är på hälft och diskussionen. Till min glädje fick jag veta att man kan lämna citat oöversatta,  så det kortet kan det hända att jag är tvungen att använda (klart det inte är önskvärt och inverkar på vitsordet).

För mig skulle det viktigaste vara att avsluta gradukapitlet som hållit på i fyra och ett halvt år. Det känns som en tyngd kring vristen och den vill jag gärna bli av med. Nu gäller det alltså att psyka sig själv med samma tillit jag känner att jag får av mina medmänniskor som tror att jag fixar det här. Låt oxblodet rinna!

PS. Två läsare har sagt att kommentarer inte kommit fram, meddela gärna om det händer, det är ju förargligt! lindusius@gmail.com 

PPS. Grattis Lyckans Ost på din två- årsdag (som jag lite glömde bort)! Vi har kommit en lång bit på vägen du och jag sedan den där januaridagen för två år sedan då jag tog steget och började blogga. Samma Linda är jag naturligtvis fortfarande, men jag har vuxit och utvecklats, det hoppas jag också ni läsare har kunnat tyda. Jag var helt grön vad gäller bloggar för ett par år sedan och är nog fortfarande ingen storkonsument. Det har dock kanske varit min styrka, att jag aldrig jämfört Lyckans Ost med andra bloggar, den är som den är, den är sån jag är påriktigt. Vi får se vad framtiden bär med sig. Just nu känns det viktigt och bra att blogga, och så länge det gör det fortsätter jag. Häng med mig, det kan bara bli bättre eller sämre :)

2 kommentarer:

Tack för din kommentar!