7.1.15

MIN BLOGGSPOT - DIN ÅSIKT








Inte vet jag om någon av er har undrat, men så här ser det i varje fall ut där jag bloggar. Jag börjar alltid med en kopp kaffe och med att flytta bilderna från telefonen till datorn. Jag ändrar ganska lite på fotografierna jag tagit. En aning tonar jag ofta ner färger om bilderna är tagna i gult ljus och så justerar jag ljusförhållanden och skarphet om det behövs. Nu på vintern blir fotografierna ofta grynigare på grund av ljusbrist, men så må vara, hellre gryniga än helt utslätade tycker jag.  Det är inte alls varje gång en självklarhet för mig vad jag skall skriva om, men det brukar komma sedan bara jag har bilderna klara och förstorade på bloggunderlaget. En helt egen liten vrå har jag alltså här hemma och det ända jag egentligen gör här är skriver inlägg till bloggen, min bloggspot alltså.

Bloggande är ganska ensamt och många gånger funderar jag på vem det månne är som läser det jag skriver och ser på bilderna jag tagit (förutom mamma). Bloggen skiljer sig från Facebook och Instagram för där är det lätt att bara trycka på gilla knappen och på så vis ge direkt feedback. Här blir man ofta utan en enda kommentar och det är det som bildar känslan av ensamhet.

Jag blir varje gång lika glad då någon kommenterar, må det vara vad som helst. Säg bara hej, eller ta ställning. Är det något du gillar eller ogillar så vill jag gärna veta. Har du kanske en åsikt gällande bildkvaliteten som säkert är den sak jag mest själv funderar på. Jag har drömt om en kamera och samtidigt tänkt att kanske det att jag inte har en kamera är just det som skiljer mig från de flesta andra bloggare? Hör av dig!

6 kommentarer:

  1. Linda, jag diggar att det är gjort med en känny allting. Jag som mediefostrare älskar ju allt sådant här. Finns massor med modebloggar, barnbloggar, inredningsbloggar där allt är så slipat och fint. Sedan tycker jag ju att du självklart ska unna dig en kamera en vacker dag om du vill ha en, men tycker inte det endast för bloggens skull utan för din egen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ❤️❤️
      Kanske en vacker dag joo.

      Radera
  2. Jag skrev igår men det syns int! Du är på min favoritlista och jag läser sin blogg varje dag. Jag trodde du redan hade en systemkamera då bilderna är så fina! Men kanske man inte ser så noga då jag alltid läser via mobilen. Jag tycker du skriver ärligt och bra med just en Linda touch så man känner igen dig i varje text. Om man får önska något skulle jag gärna läsa ännu mer! Kram, Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Tina ❤️
      Man får och skall önska vad som helst!

      Radera
  3. Jag skrev också en lång text men den kom tydligen aldrig fram :/ Jag tycker jättemycket om att du är så rak och inte alltför "slipad" :) Dina bilder är jättefina, speciellt med tanke på att de är tagna med telefonen. Tycker du har hittat en fin balans mellan hömppä och allvar och gillar lika mycket båda sidorna. Du håller det kort och koncist men får oftast ändå allt sagt. Fortsätt som förut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helena att du orkade skriva på nytt. Jag vet inte varför kommentarerna inte kommit fram tidigare och har inte fått feedback om detta problem tidigare. Hoppas det funkar som det skall framöver. Och tusen tack för de sporrande orden <3

      Radera

Tack för din kommentar!