6.1.15

AND TOWARDS GREY WE GO










Allt började med ett förfärligt misslyckat hårfärgningsexperiment här hemma. Mitt hår var gult/guldigt på flera ställen och det var som ni kan tänka er inte den metallfärgen jag var ute efter. Jag försökte kyla ner det gula med Goldwells V10 samt KCs och Fudges Colormaskar men det blev inte just bättre. Jag kan inte fatta att jag inte har lärt mig efter otaliga misslyckade hemexperiment att det inte lönar sig att färga hemma. 

Nåh det är onödigt att gråta över spild mjölk, så till frissan måste jag ju. Hon fick det gula nertonat ganska bra. Det är svårt att fånga färgen  på bild, som ni ser ser håret helt annorlunda ut inomhus och utomhus. Det finns en liten aning oönskad gul färg ännu och så har de torraste ställena sugit i sig av colormaskarnas ljusröda och lila pigment men det stör mig inte och det försvinner det vet jag. 

Håret är inte perfekt, men jag kan leva med det. Jag tänkte nämligen i går innan frissan också på rakapparatsoptionen. Jag måste låta håret vila nu en tid innan jag låter frissan göra nästa sak. Nu skall jag bara vårda det med mängder av balsam och dränka det i hårprodukter som bryter ner gula nyanser. Mitt drömhår skulle alltså vara en riktigt, riktigt ljusgrå färg. Buddha har sagt "what you imagine, you create". Helt "by the book" gick det inte på första försöket, men sånt e livet.


3 kommentarer:

  1. Kivoga bilder! Gillar Kombinationen med vit tröja och blå söndriga jeans och håret sådär. Snyggt! Själv trivs jag inte (och tycker inte jag passar) i vitt och köper aldrig egentligen vita kläder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack älskade Sanna! Jag experimenterar mig ännu fram med håret. Har ju nästan aldrig sidobena men idag provade jag på det. Tröjan är loppisfynd men har blivit en favorit. Jag har själv heller inte många vita plagg men ibland känns det rätt och då oftast just med blåa farkkun. Du skulle se stunning ut i vitt, men det gör du i vilken färg som helst!

      Radera
  2. Ajoo det var ju det som också var annorlunda, sidobenan! :D
    Känner mig verkligen inte stunning idag efter en skitnatt men tack!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!