28.12.14

RAIVARE, REA OCH RELAXATION

Helsinki, Winter

Cos,


Keskuskatu, Centralgatan, Helsinki, Helsingfors


Branch Candle, Samuji, Samuji Home,Granit

Tree with birds

Makia, Diesel Jeans

Pulka, Bobo Choses

Pulka, Slade,

Mini Rodini, Bobo Choses

Mini Rodini,


Lundia, Verso Design, Barnrum

Verso Design, Lundia, Kidsroom

Verso Design, Brio

Verso Design

Sauna, Bastu



Uhana design, Monki

På fredagen var stämningen här hemma som sagt ännu botten, och det blev ju inget bättre av att jag var tvungen att dödstrött och ointresserad vara ensam med pojkarna från eftermiddag till läggdags. När min man kom hem grälade vi och vi fortsatte på lördag morgon. Jag föreslog att vi skulle skilja oss för då fick man i alla fall en veckas ledighet från barnen varannan vecka. Min man sade nej, och jag ville nog kanske ändå inte själv heller...

En stund ensam på stan med en massa helt galna reafantaster var mycket terapeutiskt. Jag kände mig alldeles lugn, jag var inte alls arg mera efter att jag såg med vilken intensitet folket rev och slät i klädhögarna, deras hysteri botade. Jag gjorde dessutom riktigt fiffiga köp till hela familjen. 

Jag fick till och med städat och bokade en bastutur till lördag kväll och idag på morgonen var vi ute i pulkabacken (därför yllebyxorna). Nu är jag redan helt mig själv, det krävdes bara lite sömn och frånvaro.

bh och strumpor COS/ bälte Weekday/ ljus Samuji/ mössor Makia/ jeans Diesel/ korgar Verso Design

3 kommentarer:

  1. Åh, Linda! Känner minst sagt igen mig även om vi nu lyckats fixa någon jul här men herreguud så vi gick an och då gjorde vi inte mycket. Efter att bara varit inne med sjukling höll jag på att bli galen och gick också på rean och lugnade ner mig, sedan blir det ju konstigt när en varit borta mycket och sesan plötsligt är hemma och då timmarna på dygnet inte räcker till. Jag är helt veto pois av struman men nu ska jag gå och sova. Ville bara säga: Kram

    SvaraRadera
  2. Och om julen, katten spydde igen och J: s mamma pratade som en papegoija från morgon till kväll och Milla var sjuk som bara den, så som min vän sa: Jul är det för det och sedan är det över :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!