3.12.14

MED VIMMA I KABELFABRIKEN

Kom med barnen och gör välgörenhetskonst!


Vimma, Vimma Company, Ornamo Design myyjäiset

Välkommen på Ornamos traditionella julförsäljning till Kabelfabriken. Det är frågan om ett tre dagars evenemang, en av de största julmarknaderna med 230 försäljare! Vid Ornamos julförsäljning respekteras gröna val och olika idéer för en mer ekologisk vardag och fest presenteras.

Jag kommer själv att i samarbete med Vimma vara på plats på lördagen kl. 10-15 för att i välgörenhetssyfte dra en verkstad för barn. Tanken är att barnen får göra samfundskonstverk och dessa kollektivt åstadkomna, garanterat helt underbara konstverk kommer sedan att säljas genom auktion och pengarna går till välgörenhet

På plats under evenemanget kan ni också träffa Vimmas fantastiska Marjut och Jenni (fre-sö) samt de underbara bloggarna  Minttu bakom Mami Go Go (sö), Kaisu bakom Muuutama hetki (lö), Miia bakom KutiKuti  och Kid Looks (lö) och Riikka bakom Hunajaista (sö). Gå och besök respektive blogg för att försäkra er om deras tidtabeller inför veckoslutet!

Vimma inleder även sitt samarbete med Interpedia genom att skänka 10% av intäkterna för sålda muggar under evenemanget till utvecklingssamarbetet i Bangladesh. Meningen är att också ett av konstverken säljs till Interpedias förmån. 

Jag tänker själv spricka av glädje och spänning inför veckoslutet. Jag är så tagen av att få samarbeta med ett så underbart företag som Vimma, och möjligtvis första gången träffa några av de bloggare jag följt med. Ni kan alltså tänka er att jag är entusiastisk!

KOM OCH HÄLSA PÅ! Jag är i Kabelfabriken under lördagen, men i fall ni inte hinner på plats då så är nog tanken att konstverks-verkstaden rullar på med andra krafter. Miia skall staila och fotografera barn till Kid Looks i alla fall under lördagen medan Kaisu fiilisfotar och Minttu och Riikka har säkert kameran med på söndag.  Det finns ju också mycket annat att se, och medan barnen håller på med konstverket kan ju ni vuxna fynda i Vimmas bord. Missa inte detta!
P.S. HÄR kan ni kolla mina senaste köp i Vimmaväg.

Jag hoppas ni hänger med på auktionen av konstverket sedan!
Jag har valt att donera pengarna som auktionen av konstverket föder till Äimä ry eftersom jag upplever att föreningen gör ett otroligt viktigt arbete i att stöda mödrar som lider av förlossningsdepression.


Lyhyesti

Ottakaa lapset mukaan ja tulkaa mukaan nyt itsenäisyyspäivän viikonloppuna tekemään Vimman järjestämää hyväntekeväisyystaidetta Ornamon Design myyjäisiin Kaapeliehtaalle! Itse vedän työpajaa lauantaina 6.12.2014 klo 10-15! Siinä lasten touhutessa voi aikuiset sitten tehdä vimmatun hyviä löytöjä.

Yhteisötaideteokset huutokaupataan myöhempänä ajankohtana ja tuotot menevät meidän osallistuvien bloggaajien valitsemiin hyväntekeväisyyskohteisiin! Itse olen valinnut kohteeksi Äimä ry:n

Käykää kurkkaamassa Mami Go Go , Muuutama hetki , KutiKuti & Kid Looks sekä Hunajaista blogeja saadaksenne lisätietoa heidän osallistumisestaanPaikalla mukana myös 229 muuta myyjää joten ihmeteltävää varmasti riittää!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!