26.12.14

FESTTRÖTTHET

Adidas, Flip-flops

Snow, Paths, Helsinki, Arabia

Poola Kataryna, R/H, Mickey dress

Minna ParikkaFermob Bistro

Risgrynsgröt, Riceporridge

Mini Rodini

Mini Rodini

Red lips



Vår familjs juletider är långt ifrån idyllen med ett städat hem och samvaro. Hemmet har inte på länge varit lika ostädat, mjölken är slut och i stämningen finns också plats för önskemål. Vi vuxna är dödströtta och undviker varandra för att göra det bästa av julen för barnens skull. Här spelas inte julmusik och en gran har vi heller inte fått skaffat, det enda jag åstadkommit i julväg är en risgrynsgröt som pojkarna faktiskt åt med god aptit. Jag hoppas detta var den sista julen av det slaget att min man jobbar ihjäl sig och jag är ensam med barnen. Nästa år måste det nog på sätt eller annat ske förändringar eftersom jag antagligen också jobbar. Den tiden, den sorgen, eller kanske glädjen?

Jullycka är snö och släktingar som bjuder in vår familj till sina hem, till färdigt dukade julbord och ger våra barn de julupplevelser vi själva misslyckas leverera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!