8.11.14

IITTALA

Fiskars Campus, Arabia

Iittala, Arabia, talrikar, glas, muggar, skålar, Teema, Origo, Kartio, Aino Aalto, Kaj Franck, Piilopaikka, Sarjaton

Verso design for Iittala, Verso korg, Verso basket, Verso, Iittala


Som sagt var jag igår under tiden som min äldre son var på musiklekis och kollade utbudet i Iittala Outlet shopen som finns i samma hus. I butiken finns ett rikligt utbud av Iittalas, Hackmans och Fiskars produkter. Det finns alltid fyndbord och så säljs också II-klass kvalitet till ett förmånligare pris.

Hem hittade jag nya glas (en hel uppsättning har gått sönder under de senaste åren), Verso korgen som jag länge sneglat på och en till Nappula till min ljusstakssamling. Glasen och korgen var -50% och Nappula ljusstaken -60%. 

Iittala Outlet finns alltså i den gamla Arabia fabriksbygnaden. Där finns också bl.a. Café, Restaurang,  M-butik, Bibliotek, Pentik med outlet, Louis Poulsen och Artebia shop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!