16.11.14

GRAMCOAT


Ivana Helsinki, Garage Sale, Paola Suhonen

Ivana Helsinki, Garage Sale, Paola Suhonen, Gram Coat

Ivana Helsinki, Garage Sale, Paola Suhonen, Gram Coat

Ivana Helsinki, Garage Sale, Paola Suhonen, Gram Coat

Ivana Helsinki, Garage Sale, Paola Suhonen, Gram Coat

Jag kan inte beskriva känslan jag hade när jag gick in till Ivana Helsinkis Garage Sale, (som jag tipsade om HÄR) och märkte att det fanns till salu det jag aldrig i mina vildaste drömmar hade vågat hoppas på. 

"Gram Coat" heter den 70-tals inspirerade jackan som jag kommer ihåg att jag beundrat i någon tidning eller blogg. Den var bara så min stil. Jag hade alltså tittat på den "sillä silmällä" tidigare i höst, men när jag kollade priset var det så skyhögt att jag aldrig i livet trodde att denna skönhet kunde bli min. 

Visserligen var jag tvungen att nu också diskutera lite med nära och kära och tipsa om att jag hittat den mest underbara julklappen ;-). Och så efter snabba förhandlingar blev drömmarnas jacka verklighet, och den annars ganska tråkiga veckan fick ett fint slut. Jag känner mig som en gudinna i denhär gudomliga "prästkappan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar!